I want an clarification...

Fick veta idag att mina sköldkörtelvärden fortfarande är dåliga. Känns lite trist, jag som var inställd på att de också skulle ha stabiliserat sig, precis som övriga värden... Lite skrämmande också att både TSH och T3 (och T4?) är låga. Vid vanlig hypotyreos brukar ju TSH:t vara högre än normalt, men nu verkar min hypofys knappt ens försöka bilda något tyroxin. Det är inte i själva sköldkörteln felet ligger, utan i hypofysen, och det är läskigt att tänka på det... Vad fasen är det för fel? Varför beter sig min hypofys som den gör? Är det ett resultat av Tjernobylkatastrofen eller vad? Ja okej, jag håller med om att det är långsökt, men det är såna tankar som kommer när jag inte kan hitta någon enklare förklaring någonstans...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0