Jag vill gå i ide...

Varför går inte vi människor i ide på vintern? Så otroligt mycket lidande vi skulle slippa då, åtminstone skulle jag göra det... Sova oss förbi de hemska "farliga" månaderna... Minimal smittorisk, eftersom folk inte skulle arbeta, placera sina barn på dagis, äta vidriga julbord eller supa sig dyngraka på nyårsafton... Det sista vet jag inte smittar, men det är ändå en ångest jag mer än gärna skulle slippa...

Kan man anordna en automatisk droppställning i sitt hem som man aktiverar varje höst, som gör att man får kontinuerlig näring och kontinuerlig mängd sömnmedel, och ligga lugnt i sin säng fram till april någon gång? Finns det någon möjlighet?

... Eller är mitt enda hopp att återfödas som en björn eller igelkott? Eller varför inte ett mumintroll, deras liv är avundsvärda!! Gå i ide i november och sedan vakna av att solen skiner och det är vår! Har någon någonsin varit m**sjuka i Mumindalen? Jag tvivlar på det...

Kommentarer
Postat av: caroline

Ja visst vore det underbart att bara få slippa de hemska vintermånaderna. Men tyvärr så fungerar det inte så :(

2008-01-09 @ 06:42:39
URL: http://www.metrobloggen.se/carrosblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0