Personlighetstest

Enligt ett personlighetstest jag gjort på http://se.41q.com/ har jag följande personlighet:

Din personlighetstyp:

Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.


Kärriärer som skulle kunna passa dig:
Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, SYO-konsulenter, journalister, religionslärare.

Det var ju faktiskt väldigt smickrande! De egenskaper jag direkt kan säga stämmer är att:

  • Jag är ganska tystlåten (fast det beror på vilken situation jag är i)
  • Att mina värderingar är väl genomtänkta och att jag strävar efter att leva upp till dem (fast vem gör inte det?)
  • Jag är lojal och vill inte svika någon! Får hemskt dåligt samvete om jag ändå tvingas göra det...
  • Jag är en skrivare, har alltid älskat att formulera mina tankar och fantasier på ett vackert, gripande eller humoristiskt sätt. Jag skriver för att förmedla känslor...
  • Jag har en viss förmåga att se nya möjligheter, men det är ändå med viss tveksamhet jag köper det påståendet...
  • Jag vill förstå och hjälpa andra, absolut! Att lyckas hjälpa någon ur en situation eller ett destruktivt mönster som han eller hon inte på egen hand kan ta sig ur, det är en av de största drivkrafterna för mig! Det om något gör livet värt att leva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0