Amivalens och ångest...



Nu har jag inte mycket tid på mig. Före den första juli ska jag ha bestämt mig för om jag vill resa till Göteborg och prova på en fobibehandling där jag fått garantier på att om jag inte blir frisk ska jag få pengarna tillbaka... Jag borde naturligtvis ta chansen. Jag har ju bara respengar att förlora liksom. Men jag är rädd och handlingsförlamad... Rädd - för att jag tidigare gått i en terapi som inte gjorde mig bättre utan istället mycket värre i min fobi. Handlingsförlamad... för att jag mår som jag gör just nu. Jag vet inte hur jag ska orka på egen hand... Bilen har klappat ihop, så med den kan jag inte ta mig någonstans... Jag vägrar att åka tåg, och jag har ingen aning om vart det där stället ligger förutom att det är i Göteborg...

Hur många sessioner behövs? Jag kan ju inte stanna i flera dagar eftersom min fobi inte tillåter mig att ta in på hotell... Inte min ekonomi heller för den delen...

OM jag mot förmodan skulle bli bra, vad skulle det kosta? Jag vet inte. Borde höra mig för, men då är det också som ett löfte att jag också ska dit...

Måste prata med älsklingen. Hjälper han mig? Följer han med eller måste jag fixa detta på egen hand? Vad ska de egentligen göra med mig? Tänk om jag blir ännu sämre??!!

Jag är livrädd!!

Kommentarer
Postat av: Bumsan

När är det och var i Göteborg är det? Känner till stan hyfsat bra eftersom jag bott där. Jag hade absolut tagit chansen! Förstår din rädsla men jag tror ändå du ska försöka. Om inte Mattias kan, finns det någon annan du kan ta med dig? Kram söta!

2008-06-23 @ 17:32:52
Postat av: Bumsan

2008-06-23 @ 17:33:28
Postat av: Hanna

Heey, jag är ju göteborgare in till hjärteroten och kan ju Göteborg utan och innan. Typ. Vad heter stället? Jag tycker definitivt du ska våga chansa! Har du ingen annan som kan följa med, så kanske jag har möjlighet... Om du nu skulle vilja det förstås?



kramar

2008-06-26 @ 18:09:34
URL: http://havskristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0