Kriminell...

Vad som händer nu vet nog ingen - allra minst jag - vad som kommer att hända. När jag får tillbaka körkortet, om ett par veckor, några månader, ett år?!  Men jag får skylla mig själv. Det var mitt beslut att fortsätta att köra, trots att jag var så trött. Bara det att plocka ifrån mig körkortet är ett straff för mig... Jag är beroende av bil för att kunna ta mig någonstans. Jag klarar helt enkelt inte av att åka kommunalt! Moppen är hos Mattias och den kan man ändå inte köra med vid halka... Jag betalar gärna allt jag har för att få körkortet tillbaka! MITT KÖRKORT!!! Det känns som de gånger jag trott att jag tappat bort det. Enda skullnaden är att jag alltid hittar det när jag tror... Du ÄR det borta, och det känns hemskt!!!

Jävla skit!! Det var inte meningen... Jag vaknade precis när räcket tog i. Smällen, airbagen... Jag hade precis tankat fullt... Jag hade akvariefiskar i två påsar som måste hem. Jag HADE helt enkelt inte tid att sitta i en halv evighet i ambulansen, och sen fem evigheter på polisstationen... Skjutsad med polisbil. Hag hade inget annat val än att lämna min och Mattias lilla fina bil på platsen och följa med. Jag fick inte ha min väska i knät, den och fiskpåsarna låg på främra passagerarsätet, bredvid polismannen...

Det största, längsta och dyraste straffet har jag redan fått. Ångesten, klumpen i magen och frågorna. Varför, varför, varför?

Känner att detta egentligen är alldeles för snurrigt för att egentligen publiceras. Jag gör det ändå. Det kommer att komma en mer detaljerad beskrivning senare, hoppas jag...

Kommentarer
Postat av: elsa

aj då, vad trist. men försök att tänka positivt, det kunde ha gått mycket mycket värre. var glad över att du inte blev allvarligt skadad. sen är det klart att det känns att bli av med körkoretet och få betala böter, men det är inte hela världen, du kommer få tillbaka det. var glad att du överlevde.

kramar

2008-10-17 @ 06:42:12
URL: http://spaderdam.blogg.se/
Postat av: Carina

Men gumman! Vad skönt att du inte blev skadad! Visst, jättetrist med bilen men det betyder INGENTING i sammanhanget. Allt blir bra...allt blir bra. Kramar i mängd!

2008-10-18 @ 17:54:05
URL: http://bumsanrina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0