I förhör... igen...

Jag har inte hunnit/orkat/kunnat skriva hela min del två om bilkraschen ännu. Får se när jag orkar. Men igår måndags var jag i förhör hos polisen - igen. Och jag som svurit att aldrig, aldrig någonsin gå in i den där hemska byggnaden igen... Nu var jag tvungen, men jag fick ha min terapeut med mig i alla fall, som stöd. Under förutsättning att hon "höll käften" under hela förhöret som förhörsledaren så gulligt uttryckte det ett par gånger när jag ringde till henne i fredags.

Hon gick efter regelboken, och hon hade en lite tuffare jargong. Men jag är van vid tuff jargong från andra håll, så när jag väl kommit underfund med att hon inte var elak och sadistisk (som Polis Tyrann som jag nämnde tidigare). Jag var utlämnad. Jag kände mig egentligen livrädd, men tog det hela som en "provfilmning" eller något sådant, d.v.s. jag höll masken och gick helt in i rollen som sansad, seriös, något ångerfull och framför allt oskyldig. För det var jag, och jag kunde motbevisa alla misstankar om narkotikabrott. Men det fanns en sak jag blev alldeles paff inför. "Vittnenas" förhörsprotokoll som beskriver att jag "for hit och dit" med bilen innan jag kraschade in i räcket... 

Jag kan nu komma att dömas för "vårdslöshet i trafik", något jag nekar till. Vi får se om Åklagaren har PMS och drar upp mig i rätten eller om det avskrivs. Risken är tydligen stor att jag bedöms som skyldig. Och i så fall är det Länsrätten som gäller. Herregud! Jag ska sitta i rätten, ha rätt till en advokat och vara åtalad. Åtalad! Jag? Herregud, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, samtidigt som jag vet att det är så här det går till. Om man har otur. Om man har den oturen som jag hade. Jag hade inget uppsåt! Alltså trodde jag inte att jag kunde dömas för vårdslöshet. Jag var heller inte påverkad av narkotika. Jag nickade till en tiondels sekund för mycket, fick bilen demolerad, en spricka i revbenet samt en helblå ömmande kind efter slaget av krockkudden. Jag blev kroppsvisiterad, satt i polisbil och inkörd till polisstationen. Jag blev hotad att häktas, och jag fick min väska uppochnedvänd och igenomrotad av Tyrann. Jag blev av med hälsokosttabletter eftersom Tyrann var så helt säker på att det var knark. (Skulle nästan - men bara nästan - vilja se hans min när resultatet kom och han fick papper på att det inte alls innehöll något narkotikaklassat!)
  Jag fick slutligen skriva på ett papper att jag godkände att mitt körkort omhändertogs, men vadå "godkände"? Alternativet var att bli stoppad i en häktningscell (enligt Tyrann).

Länsstyrelsen gav utan några som helst problem tillbaka mitt körkort - för jag hade inte brutit mot någon lag! Och jag trodde det hela var över...

...men nej. UPP I LÄNSRÄTTEN?? Ska JAG upp i Länsrätten? Samma Länsrätt som både mördare och våldtäktsmän som jag känt till suttit? För guds skull, snälla någon, låt mig slippa det! För jag har fått betala tillräckligt nu! Ni har fått hela mitt självförtroende. Be my guest borde jag väl säga för att vara retoriskt smart... Men jag är bankrutt, jag är en trasa som omsorgsfullt vridits ur så det inte finns en droppe kvar. Okej? Så låt mig vara nu, snälla! Det finns inget mer att hämta, jag är precis så förnedrad och tillintetgjord som jag bara kan bli...  


Kommentarer
Postat av: Sanna

Härlig blogg :)

Spana gärna in min och lämna en kommentar om vilken bild du gillar bäst som jag lagt upp :)

2009-02-12 @ 14:47:27
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Bumsan

Usch, så illa behandlad du blir. Jag hade inget förtroende för rättsväsendet innan och ännu mindre nu. Undrar hur många som blivit oskyldigt dömda. Det är förfärligt! Sätt dig över hela skiten och sträck på dig vännen! Du vet i hjärtat vem du är och det ska du vara stolt över. Tycker om dig! Kram vännen!

2009-02-12 @ 21:33:45
URL: http://bumsanrina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0