Tidsfördriv...

Snodde en sån där "fjortis-lista".

1. Har du ett par rosa string? – Ja… någonstans. Men jag avskyr string – och jag ogillar i regel rosa!
2. Vem var den senaste du pussade? - M
3. Vad har du för bhstorlek ? – 70-AA. Så nu vet ni det, alla medlemmar i intresseklubben!
4. Trivs du med det? – Förr hade jag komplex för att jag var ”planka”. Nu bryr jag mig inte. Men jo, visst. Det är praktiskt.
5. Hur många killars telefonnummer har du inlagt i din mobil? – Vet ej och orkar inte kolla. Inte så många i alla fall.
6. Gillar du nån nu? – Jag älskar någon! Nu och för alltid!
7. Vad gjorde du inatt? – Sov.
8. Och i förrgår natt? - Samma som ovan
9. Vad gör du innan du ska sova? – Borstar tänderna, tar på mig pyjamas och lägger mig i sängen.
10. Kan du prata med din mamma om allt? – Nej.
11. Hade du berättat för dina föräldrar om du blivit gravid? – Ja, det är väl ganska klart!
12. Har du varit gravid? – Mmm…
13. Hade du blivit glad om din pojkvän friat till dig? – Man kan väl säga att han redan har friat till mig. Eller… han har inte böjt sig ned på knä och visat upp en vigselring, men vi har pratat om att gifta oss. Någon gång. Och vi är redan förlovade, sedan drygt fem år tillbaka!

Tio  fakta
1. Hemstad/ort: Pass.
2. Hårfärg: Brun.
3. Längd: 1,72
4. Frisyr: Rufsig.
5. Ögonfärg: Blå.
6. Skostorlek: 41-42. Och ja – jag vet att det är superstort då alla andra tjejer verkar trippa omkring i 36 eller nåt…
7. Humör: Det varierar. Just nu – lite småirriterad.
9. Civilstatus: Förlovad.
10. Vänster eller högerhänt: Högerhänt.

Tio saker om ditt liv
1. Har du nånsin varit kär? – Ja!!
2. Tror du på kärlek? – Absolut!
3. Har du gjort något inom kärleken som du verkligen ångrar? – Nej… inte som jag kan komma på just nu… Eller jo förresten. Jag tror det, ja.
4. Har du någonsin fått ditt hjärta krossat? – Tja… Naggat i kanten i alla fall.
5. Har du någon gång krossat någon annans hjärta? – Krossat vet jag inte. Möjligtvis sårat.
6. Har du nånsin blivit kär i din bästa vän? – Nej.
7. Har du nånsin älskat någon utan att tala om de för honom? – Nja, jag vet inte. Beror på vad som menas med att ”älska” någon.
8. Är du rädd för att starta ett förhållande med någon? – Jag har ju redan ett!
9. Har du nånsin haft en hemlig beundrare? – Hur skulle jag kunna veta det om han är hemlig? ;)
10. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? – Förälskelse i alla fall.

Tio har du nånsin
1. Har du nånsin blivet upptäckt när du smitit ut? – Nej, för jag brukar inte ”smita ut”.
2. Har du nånsin velat ta livet av dig? – Visst har jag väl det, när livet varit som svårast. Men aldrig helhjärtat. Hade det inte funnits något som höll mig tillbaka hade jag ju varit död nu.
3. Har du nånsin gjort något du ångrar? – Ja, oh ja! Det har nog de flesta…
4. Har du hoppat bungy jump? – Nej.
5. Har du nånsin varit med i en olycka? – Ja.
6. Har du nånsin ätit en hel tårta? – En hel vet jag inte.
7. Har du nånsin önskat att någon ska göra sig riktigt illa? – Nja. Nej inte riktigt illa. Men lite illa. När jag var liten.
8. Har du nånsin gått på bio ensam? – Ja, en gång.
9. Har du nånsin gillat någon utan att de vart ömsesidigt? Kanske. För väldigt länge sedan.
10. Har du nånsin tyckt att världen suger? – Ja.

Tio känslor
1. Saknar du någon just nu? – Ja.
2. Är du glad? – Nä, det kan man inte säga. Inte just nu.
3. Är du fundersam? – Ofta.
4. Är du uttråkad? – Varför skulle jag annars svara på dessa idiotiska frågor?
5. Är du tysk? – Nein.
7. Är du italienare? – Nej, och jag vet inte vad ”nej” heter på italienska.
8. Är du fransk- Jag minns inte det franska ordet för ”nej” heller.
9. Är dina föräldrar fortfarande gifta? – Ja.
10. Gillar du någon just nu? – Jag älskar någon!

Om dig
1. Hur mycket är klockan just nu: - 18.18 (häftigt!)
2. Namn? - Susanna
4. Hur många barn vill du ha? – Ett eller två.
5. Vill du gifta dig? – Ja.

Fyra grejor
1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? – Nej, inte ”jagad”.
2. Har du en hund? – Ja.
3. Sover du helst själv eller med någon? – Med M!
4. Tror du på spöken? – Jag varken tror eller inte tror…

Skulle:
1. Skulle du vilja vara längre? – Ibland, någon gång. Men jag är ju ganska lång som jag är…
3. Skulle du vilja ha sex nu? – Hurså?!
4. Skulle du vilja dricka dig full nu? Nej. Fylla är inte riktigt min grej…

Har:
1. Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? – Ja.
2. Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? – Ja.
3. Har du syskon? – Ett.
4. Har du någonsin haft sex med någon? – Ja.
5. Har dina föräldrar ljugit för dig? – Det skulle jag tro.
6. Har du varit full den här månaden? – Nej.
7. Har du redan tröttnat på dom här frågorna? – ”Redan”? Ja, definitivt!
8. Har du borstat tänderna den senaste timmen? – Nej.
9. Har du pussat någon som är fyra år äldre? – Inte just fyra.
10. Har du haft sex med någon som är tre år äldre? – Inte just tre.
11. Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? – Inte just fyra.
12. Har du blivit påkommen när du har haft sex, om du har haft det? – Jag tror inte det, nej.
14. Har du ljugit på någon fråga än då? – Nej, inte medvetet i alla fall.

Vem:
1. Vem älskar du? – M, min familj och mina närmaste vänner.
2. Vem hade du senast sex med? – Dum fråga!
3. Vem vill du bli full med? – Ingen alls!
4. Vem är den bästa artisten/gruppen? – Har ingen speciell.
5. Vem pratade du senast i telefon med? – M.
6. Vem är snällast i världen? – Jag känner inte alla i hela världen.
7. Vem vill du prata med? – M.
8. Vem sov du senast med? – M.
9. Vem såg dig full senast? – Jeez. Det minns jag inte. Malin tror jag.
10. Vem vet allt om dig? – Ingen. Inte ens jag själv!
11. Vem hatar du mest? – Jag hatar ingen. Men visst finns det några jag definitivt ogillar!
12. Vem kramade du senast? – Min bror.
13. Vem kan berätta allt för dig? – Ingen kan väl berätta allt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Såg din kommentar på Michaelas blogg (14 år och gravid)

Tycker det är så sjukt bra att det finns sådana människor som du, som stöttar och hjälper andra !



Kram och lycka till med allt :)

2010-12-01 @ 21:50:22
Postat av: Nanna

Tack, Sofia!



Den kommentaren värmde verkligen! Förmodligen läser du inte detta svar, men eftersom du inte skrivit in någon bloggadress så "svarar" jag här i alla fall...



I think you just made my day! :D

STORT tack!!

2010-12-05 @ 14:14:30
URL: http://ninanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0