Hösten är här...

Nu får väl till och med jag som är så anti-höstig motvilligt erkänna att den ändå är här... Jag vet inte vad som hände med sommaren. Den bara försvann...

Jag har i alla fall upptäckt något nytt med denna årets näst sista årstid - gula löv kan faktiskt vara väldigt vackra att titta på! Förr har de alltid varit ett ångestmoment. En påminnelse om stundande kyla och livlöshet ute i naturen. Men för några dagar sedan slog det mig - Hur mycket jag än vill så kan jag inte helt förkasta höstfärgerna till min "icke önskvärt-lista"... Även om jag - om jag fick välja fritt och egoistiskt - skulle ha sommar och +25 grader året runt (med undantag för julafton kanske - just den 24 och 25 december kan marken få vara vit och gnistrande men annars så föredrar jag gräsklippning framför snöskottning) - så har även denna årstid sin tjusning. Inget är enbart svart eller vitt. Det har jag vetat i över 20 år. Men att den lilla floskeln skulle innefatta även en årstid som jag bestämt mig för att förkasta som vacker - det är en ny insikt för mig...

Kommentarer
Postat av: Elsa

Jag kan hålla med till en viss del, men för det mesta är jag väldigt förtjust i alla våra årstider, har dock en ide att korta ned november och delar av januari... Jag tycker om snön, våren, mörkret och hösten, mest är jag väldigt förtjust i julen, inte julen själv, utan tiden innan. Den är underbar! Men jag tycker inte om att frysa, det kan ju dock lösas med långkalsonger, som en vän meddelade att han redan börjat med, trots att det är tio grader varmt!

kram!

2010-10-13 @ 19:51:58
URL: http://elsaingrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0