Juletider...

Det är redan den 21 december! Vart tar dagarna vägen? Tiden går så fort, så fort... Den förhatliga snön som jag fasade för har kommit... Ja, jag vet att jag förmodligen är den enda människan på norra halvklotet som inte önskar sig en vit jul... Men en vit jul ser det ut att bli, och faktiskt - det känns inte så farligt! Ska jag vara helt och fullt ärlig så tittade jag ut genom fönstret en lång stund igår och konstaterade att världen faktiskt var ganska vacker... Inbäddad i sitt vita kalla täcke... Det var vackert... 

Nu har eftermiddagarna redan börjat bli ljusare igen. Och om jag minns rätt så kommer dagarna att bli ljusare från och med i övermorgon...  Är inte morgondagen - den 22:a - den mörkaste dagen på året detta år? Dagen då solen står i zenit... Förra året inföll vintersolståndet den 21:a, visst var det så? För ett år sedan på dagen...

Så då går vi snart mot ljusare tider alltså... Och om tre dagar är det julafton... Det är märkligt... Förunderligt faktiskt! Förunderligt! 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Tack så mycket! Vad glad jag blir att du gillade bilden.



Ja, tänk att det redan har vänt och bara blir ljusare, det skrämmer mig lite att tiden går så otroligt fort..



God jul till dig vännen.

Kram

2011-12-23 @ 20:10:41
URL: http://elsaingrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0