Sommar, sol och Texas hold'em-poker...

Idag tänkte jag att jag skulle sola... Det slutade med att jag blev mer eller mindre grillad!
Sedan hade jag förberett mig på ännu en grillning. För ett par år sedan köpte jag ett Texas hold'em-pokerspel i julklapp till M. Korten har legat i sin förpackning sedan dess, men nu ville jag verkligen testa att spela Texas hold'em - för det har jag aldrig gjort förut!

Nu var det bara så tråkigt att någon - antingen jag eller M - plockat ur instruktionshäftet! Allt fanns på plats, inklusive två totalnybörjare... utom instruktionerna! Hur sjutton spelar man egentligen Texas hold'em-poker? Hur använder man dealern och varför? Och de olikfärgade brickorna sedan, hur mycket är de värda och hur använder man dem? Varken jag eller M hade någon aning... Så det blev ett parti Vändtia... som jag förlorade BIGTIME såklart...


Kommentarer
Postat av: Carina

Kanske det går att googla fram reglerna? Brukar ju gå att googla det mesta =) Kram!

2011-07-09 @ 22:10:09
URL: http://bumsarnrina.blogg.se/
Postat av: Emelie

hm... Blir lite avundsjuk nu. Du blir "grillad" SÅ lätt! Men jag har solat varje dag på hela sommaren och jag ser fortfarande ut som ett spöke D:

hehe :) <3

2011-07-12 @ 22:22:03
URL: http://www.cupcakee.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0