Sammet, you are my hero!!

Jag var precis ute med min lilla Sammet... Idag har varit en händelserik dag - både för mig och för henne!

Det började med ett veterinärbesök, eftersom hon "läcker", alltså hon kissar inne på golvet ibland... När hon sover till exempel... Hon är alltså inte medveten om det, men detta har lett till en rejäl oro hos mig! Så idag på morgonen åkte vi till veterinären a.k.a. "tortyrstället" - åtminstone om man frågar Sammet! Han klämde och undersökte henne... Och sedan fick vi beskedet att det tydligen var en hormonell sak - Sammet opererades akut för livmoderinflammation för ett par år sedan... Och tydligen kan själva operationen - i kombination med den lägre halten av östrogen - göra så att musklerna "där nere" blir slappare... Så hon har nu fått hormontillskott - som förhoppningsvis ska hjälpa!

Sedan nu på kvällen så var vi alltså ute... Jag pratade med älsklingen i telefon, och var allmänt trött efter den anspänning det ju innebär att oroa sig för att ens älskade lilla vovve ska vara allvarligt och obotligt sjuk... Men så händer något: Ut ur ett av hyreshusen kommer en liten terrier utspringande... JAg har Sammet lös - precis som alltid, och jag säger till henne att hålla sig vid min vänstra sida och inte mucka... Den lilla hunden ställer sig mitt på vägen... Och då ser jag hur en tankbil kommer i världens fart - rakt emot terriern! Tankbilen kör så fort att jag inser att den inte kommer att ha en chans att bromsa - och terriern flyttar sig inte.
  Då går reptilhjärnan igång på mig! Jag säger åt Sammet att skynda sig och komma - och vi rusar bägge två över vägen! Terriern blir livrädd - jag vet inte om det är för tankbilen eller för Sammet eller både och... Men med ett tjut flyr den iväg - bort från vägen och tankbilen! En förskrämd matte kommer ut och tar upp sin lilla olydiga hund... Hon ser riktigt, riktigt rädd ut - och jag klandrar henne inte! Det skulle jag också ha varit om min hund varit så nära att bli överkörd av en idiot till tankbilsförare!!

Hon tackar mig - öppet och ärligt - för min insats, och går sedan in i huset igen - med sin hund i ett fast grepp i famnen!

Sammet... Du hjälpte mig att rädda den där lilla hundens liv! Hade du inte rusat fram och skrämt den... Vete sjutton vad som hade kunnat hända! Eller jo - jag vet precis vad som hade kunnat hända! Något fruktansvärt! Något jag inte vill tänka på!!!

Sammet, min underbara lilla hund!! Du är verkligen min hjälte!!!

Kommentarer
Postat av: Elsa

Hundar är fantastiska.

De kan så mycket mer än man tror.



Tack så jätte mycket. Blir glad att höra.

Fast mina ögon är inte riktigt så blå som på headern, de har nog fått lite hjälp av photoshop.

kram

2011-05-05 @ 22:57:17
URL: http://elsaingrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0