Rainy november...

Regnet öser inte ner, det droppar sakta, sakta ned från himlen... Landar i mitt ansikte, mitt hår... Stilla droppar som faller, dripp, dropp, dripp, dropp... Det avtar inte. Inte heller eskalerar det till en störtskur, det bara fortsätter att falla... Sakta, strilande... En droppe landar i mitt öga. Jag blinkar, nästan omedvetet till... Vänder ansiktet mot himlen... Möts av fler regndroppar som sakta och tyst faller ned på mig...
  Moln skymmer stjärnhimlen som jag vet finns där uppe. Regnet förtsätter att strila ner, lugnt, stilla och konstant. Jag drar halsduken ett extra varv runt mig... och går iväg. Bort i regnet. Bort... med regnet...

Rainy november...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Talang! Du skriver så otroligt fint vännen <3

2011-11-21 @ 20:13:13
URL: http://www.emelieeconstant.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0