Har man koll så har man...

... och har man det inte så blir det lätt som för lilla Susanna alldeles nyss...

Det har varit pissväder hela dagen idag. Vid fyratiden började det dugga, så det är ju klart att man tar tillfället i akt när solen börjar kika fram såhär på kvällskvisten! Jag tar en vit plaststol och sätter mig... typ mitt på vår vackra gräsmatta och låter solens strålar smeka mina kinder... (Jag sitter alltså i princip så synligt som man kan på vår tomt, med grannen till höger som håller på och pysslar vid sin grill och två andra grannar som ser mig från sina fönster...)
  Plötsligt går värsta atombomben av! PANG!!! Och nära är det också! Vad gör jag? Tja, det som kan förväntas när tredje världskriget utan förvarning bryter ut mitt i den vackra vår/försommaridyllen: Jag rycker till så att jag nästan ramlar ur stolen, undgår med nöd och näppe att skållas av kaffet som flyger all världens väg... Och mina tankar är... "Vad i hela hel*ete...???!!!" Sedan drar jag mig snabbt tillbaka och nu sitter jag vid köksbordet och sörjer mitt utspillda kaffe...

Grannen håller fortfarande på med grillen. Och har massakerna avtagit? Hell no! Det börja dessutom lukta brandrök, och det är först när jag känner det... som jag minns vad det är för dag idag! Det är en av dessa dagar då det är normalt att bomba halva stan och sätta fyr på den andra...

Har man koll så har man... Har man det inte... så skämmer man ut sig inför halva kvarteret... Just like me...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0