Beslutsångest...

Okej, nu låter det som att jag har värsta beslutsångesten över något superviktigt, som... som... Ja, vad fasen ska jag hitta på för bra grej man ska ha beslutsångest över då...? Om jag ska investera i ett exklusivt tegeltak som är suersnyggt i ett par år för att sedan bli skabbigt - eller plåt som ser lika halvtrist ut nu som om 20 år? Nej, det problemet har jag hjälp med. M tycker plåt. Och jag bryr mig inte så mycket faktiskt. Jag vill ha ett tak som skyddar mot fuktskador. Och om ett plåttak höjer värdet på huset på lång sikt så känns det som en trevligare bonus än ett skinande nytt tegeltak som mister sin lyster efter ett par år...

Och nu var det ju inte tak jag hade tänkt tala om - utan min beslutsångest. Jag har så förbannat svårt att besluta mig för något. Ska jag gå dit eller dit på promenaden med vovvisen? Om jag delar en brödskiva mitt itu - vilken ska jag ta? Apropå detta med mat - dagens stora ständiga ångestmoment - vad i helsike ska vi äta till lunch??!! (Och ja, klockan säger att det snart är dags för denna jävlusiska tortyr nu också...)

Höger eller vänster? Hur fasen ska jag kunna bestämma mig för om vi ska gå höger eller vänster?! Sojakorv eller sesamnuggets? (Typ de alternativen vi har...) Hård eller mjuk macka? Blå regnjacka eller beige kappa? De svarta byxorna eller de blå?

Livet är helt proppfyllt med saker som ger mig beslutsångest! Det är inte alltid så lätt att vara jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0