Visdomen som bara en hund kan dela med oss...

 
Jag ska nu försöka beskriva vad som gör att hundar nog är de allra mest fantastiska varelserna på denna planet om man utgår från oss människor. En hund ger något... nästan spirituellt, en kraft som är så svår att förklara. Men om jag då ska försöka, så säger jag att:
 
Jag har förvisso ett synfel, men jag är inte blind. Ändå får Leia mig att se saker i vardagen som fantastiska i sin trivialitet (om man ser logiskt eller kanske pessimistiskt på det). Hon lever här och nu, och inte bara det - hon värdesätter också det som är här och nu så högt! På sitt självklara sätt ser hon möjligheterna att njuta av livet som det kommer, och det är en egenskap som smittar av sig på mig. Hon visar mig livet, och med henne vid min sida kan jag se det. Hon är lite av en ledarhund för mig. Hon guidar mig runt i en tillvaro med utmaningar och glädjeämnen jag annars inte ser. Hon får mig att känna hopp, styrka, glädje och tacksamhet!
 
Jag tror inre att jag är unik. Jag tror att alla, eller åtminstone de flesta skulle kunna se detta genom samspelet med sin hund. Jag önskar att alla kunde ta del av den visdom, frihet och skönhet som bara en hund kan visa en! Jag tror att världen skulle bli en bra mycket mer harmonisk och glädjefylld plats om så skedde...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0