Liten lista...

I brist på något vettigt att göra eller skriva lägger jag in en tämligen tråkig liten lista...

1.Hur gammal är du om fem år? Det vill jag inte tänka på! 29 år, alltså nästan 30!!
2. Vem var den sista du träffade? Min pappa.
3. Hur lång är du? 172 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? Oj, det minns jag inte riktigt… Sorry.
5. Vem ringde du senast? Min älskade M.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? BCF 313, en gåva till barncancerfonden.
7. Vad är dagens planer? Mycket av dagen har ju redan passerat, men… hänga tvätt som just nu ligger i maskinen, gå ut med vovven och prata med min älskade i telefon…
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vem det är till, men oftast skicka sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? Igår.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå.
12. När vaknade du idag? Vid tio-tiden. Mitt i en dröm där jag gick i skolan och tydligen hade ett stort prov som skulle utgöra 25% av slutbetyget om ett par dagar. Och jag hade inte pluggat ett dugg (skulle ha gjort det sedan typ ett halvår tillbaka) och kunde inte ens hitta någon lärobok! Så det var en väldig lättnad att vakna upp från den halvmardrömmen! ;)
13. Har du någon gång hittat en katt? Japp!
14. Vilken är din favoritplats? Mitt barndomshem.
15. Vilken plats föredrar du minst? Att vara fast i en bil lååångt ifrån någon jag känner och känna hur jag långsamt blir koldioxidförgiftad av en lastbil som har sitt avgasrör precis vid mitt luftinblås. Och inte kunna backa eller köra fram ens en halvmeter. A.k.a. i Gnarp för ett drygt år sedan…
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag hoppas att jag och M har ett mysigt hus och kanske en liten knatte som kastar leksaker omkring sig och skrattar ett underbart barnskratt…
17. Vad skrämde dig som barn? Det mesta. Ensamhet, utsatthet…
18. Vem fick dig att skratta senast? M – när han härmade mitt skratt. ”Hahaha, hihihi, hähähä, hohoho, höhöhö, huhuhu!” Han har upptäckt att jag skrattar med alla vokaler som finns, och han ville höra dem alla!
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Det vet jag inte om jag är, men jag äger i alla fall ett antal. Simon and Garfunkels är favoriten!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär. Men bärbar då den är ganska liten.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med pyjamas, oftast.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, en gång.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor.
26. Är du social? Ibland. Jag kan vara både utåtriktad och inåtvänd, beroende på situationen jag befinner mig i. Jag kan vara rättså social. Jag kan också vara extremt blyg…
27. Vilken är din favoritglass? Daimstrut, tror jag.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Jag skulle köpa ett hus till mig och M! Definitivt!
29. Tycker du om kinamat? Jag har inte ätit så mycket kinamat i mitt liv, men nja… Nej, jag måste nog svara nej på den frågan.
30. Tycker du om kaffe? Ja.
31. Vad dricker du till frukost? Mjölk.
32. Sover du på någon särskild sida? Nej, det är olika.
33. Kan du spela poker? Nej, inte längre.
34. Tycker du om att mysa? Ja, absolut!
35. Är du en beroendemänniska? Ja, det kan man nog kalla mig för… 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Ja, det vill jag!
38. Kan du några andra språk än svenska? Jag kan engelska och för några år sedan kunder jag rätt hyfsad tyska, men tyskan har fallit bort extremt mycket!
39. Har du någonsin åkt ambulans? Suttit i, men vägrat åka med i. Trots att jag nog skulle ha behövt det då…
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Småsaker till mig själv och M, garn (eftersom jag är sticka sockor-beroende)… 
42. Äger du dyra smycken? Några stycken, ja…
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej, aldrig!
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Vatten.
45. Vem är den roligaste människan du känner? M!
46. Välj ett ärr på din kropp? Jag har ett ganska stort ärr på vänstra vaden efter att jag råkade skada mig rejält en sommar när jag var liten och satt och täljde…
47. Vad har du för ringsignal? ”The pink panther”…
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jadå!
49. Flirtar du mycket? Nej! Eller jo, med min älskade M… Men ingen annan!
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I min soffa.
51. Kan du byta olja på bilen? Skulle kanske kunna om jag fick hålla på ett par dagar för att hitta pluggen. Men nej, jag kan fylla på så får M tappa ur när det är dags! ;)
52. Har du fått fortkörningsböter? Hade jag fått frågan för en månad sedan hade svaret varit ”nej”. Nu får jag väl motvilligt erkänna att – Ja, det har jag.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Minns inte vad den hette. (”Månvarv”, eller något liknande). Bara att den var hel-sjuk och jättekonstig och att jag var rädd att få ett LPT efter några sidor i den!
54. Läser du dagstidningen? Ibland.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Nä, oftast inte. ;)
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Det var nog rix FM, tror jag.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? ”God jul XXX önskar Nanna”.
59. När var du i kyrkan senast? För ett par år sedan.

 


Kommentarer
Postat av: Hanna Malmsten

God fortsättning! Allt bra med dig? :)

2010-12-28 @ 11:27:59
URL: http://hannas.nu
Postat av: ModelBea

Var med och ta den stora chansen att vinna "bloggsvar" här på min blogg, vill du vara med är det bara att köra :D !



Trevlig helg

Bea

2011-01-07 @ 17:12:31
URL: http://modelbea.blogg.se/
Postat av: Anonym

åååhhh du skriver så himla fint på michas.se !!!

2011-01-08 @ 00:18:38
Postat av: Sandra

hej!

Var med i dagens blogg och ha chansen att ta del av våra 250 läsare!



http://twinblogg.blogg.se/2011/january/dagens-blogg.html#comment

2011-01-08 @ 15:40:13
URL: http://twinblogg.blogg.se/
Postat av: Annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg så passa på och anmäl dig kanske just du vinner :) !!!

2011-01-08 @ 23:36:15
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: rosanna

fin blogg:))

2011-01-09 @ 11:00:20
URL: http://rrosannaholm.blogg.se/
Postat av: Emma

Fin blogg, gillar den :)

2011-01-23 @ 00:15:24
URL: http://emoonpie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0