Jag har träffat Michael Jackson!

Jag snubblade för kanske ett år sedan över en bild som fick mig att verkligen haja till! En bild tagen när jag satt i sandlådan eller på sin höjd cyklade omkring på min trehjuling... Michael Jackson på besök på ett sjukhus... Och vi som har inblick i hur han brann för att hjälpa de svaga i samhället, hur han besökte lika många barnhem och sjukhus som han gjorde konserter vet ju att hans filantropiska kamp att verkligen göra skillnad sällan uppmärksammades i medierna. Men här är alltså ännu ett bevis på vilket gott hjärta den mannen hade... Ett cirka 25 år gammalt foto på honom själv och en ung tjej i en sjukhussäng.
 
Det som gjorde att jag stannade upp var att tjejen hade ett utseende som kändes väldigt, väldigt bekant! Ansiktsdragen... Herre min Jesus, det var ju... det var ju... JAG!!!
 
Titta bara:
Orginalfotot taget under Bad-eran...
 
Jag, ett skolfoto från 2003, jag ska snart fylla 17 alltså...
 
Jag igen, från skolkatalogen 2004 tror jag...
 
Jag igen, sommaren 2005... (Till höger i bild alltså, jag har inte KRYMPT, utan charmtrollet jag håller i är älskade M:s brorsdotter). *Skrattar*
 
Så... Är det bara jag, eller har jag en klon av mig själv någonstans i världen? Eller - och detta låter ju troligare med tanke på att jag är yngre än tjejen i sjukhussängen - är JAG en klon av henne??
 
Skämt åsido. Och visst ser man ju att tjejen som MJ sitter bredvid inte är jag. Men jag har faktiskt aldrig stött på någon som varit så lik mig tidigare...

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker det var väldigt likt!

2013-02-25 @ 16:46:38
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0