Fläskläpp...

I lördags kväll/natt fick jag den strålande idén att jag skulle putsa de två takfönster som vi har på överväningen i mina föräldrars hus... Det är tvåglasfönster, och med mitt låga IQ tog det ett tag att komma på hur man skulle göra för att "dela" på fönstret så man kunde komma åt att göra rent emellan de två rutorna. Tillslut insåg jag att man måste använda en platt skruvmejsel för att lossa på en slags skruv som höll ihop de två fönsterkarmarna... Sagt och gjort så rotade jag fram en alldeles för liten och klen skruvmejsel och började försöka rubba skruven. Den satt hårt, och jag fick verkligen ta i...

Min kraftansträngning gav... tja, resultat kan man väl minst sagt säga. Men inte riktigt på det sättet som jag hade velat. Rutorna formligen flög isär, och den undre smällde rakt ner och landade på min överläpp, alldeles vid framtänderna... Läppen började blöda och tänderna gjorde rysligt ont. Morgonen därpå hade jag världens fläskläpp! När jag kom ner i vardagsrummet var mammas första kommentar att det såg ut som om jag hade tio prillor snus under läppen... Grrr... Som om jag överhuvud taget skulle få plats med något under den läppen liksom...

Jag känner mig fortfarande "konstig" i överläppen. Svullnaden är nästan borta, men det känns som att hela överläppen dragit sig uppåt mot näsan, så det är svårt att stänga munnen... Ungefär som om jag skulle ha haft gomspalt, och nästan helt sakna amorbåge... Som att överläppen gick ihop med näsan... Blä, tycker inte om att känna så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0