Dikt som jag skrev för fyra år sedan... men den gäller fortfarande!

image9


Livet är så hårt ibland,
När vänner skiljs vid mörkrets strand.
När solen inte längre ler
Och mörkret sina vida vingar brer.
Jag vill hålla om dig och ge tröst
Få sorgen att lätta lite från ditt tyngda bröst.
För alltid vill jag finnas här som en stöttande vän
Jag tänker stanna till du kan skratta och le igen.
Som tårarna på din kind
När sorgen gär sig påmind.
All trygghet jag har vill jag dig ge
Allt vackert som finns kvar, vill jag att du ska se.
Jag smeker gärna bort om jag får
Från kinden din en sorgens tår.
Så länge du behöver mig ska jag hålla dig hårt
Så länge allt är dystert, och livet känns svårt.
Jag vill alltid följa dig, dit du går och där du är,
Du är en vän som jag alltid ska hålla kär


Kommentarer
Postat av: Malin B

en sån otroligt varm och vacker dikt, som skapar en känsla av närhet och trygghet. Love it! kramar

2008-02-07 @ 19:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0