Lista...igen...

Detta är en lista som jag varit fräck och "snott" från en "gammal" (ja, hon fyllde 18 den 21:a fick jag reda på här) nätkompis som heter Maria. Hon är lika mycket list-fantast som jag, tror jag... Hihi!


01. Namn? Susanna
02. Exakt ålder? Jag är idag exakt 7829dagar gammal. Drygt, för jag föddes på morgonen...
03. Vart bor du? Norrland
04. Bor tillsammans med? Mamma och pappa, eller med pojkvännen.
05. Husdjur? Sammet, en shetland sheepdogtik.
06. Färg på ditt hus? Typ mörkblont...
07. När är du född? Tycker frågan är misstänkt lik fråga nr. 2... Men okej, 17 september 1986.
08. Klass? Går inte i skolan för tillfället, men är inskriven på första året på Socionomprogrammet...
09. Vilket år tar du studenten? Tar? Den tog jag för två år sedan...
10. Något jobb? Nej.
11. När gick du upp i morse? Vid niotiden...
12. När ska du sova Ikväll? Svår fråga. Förhoppningsvis tidigare än natten som gick...
13. Duschat idag? Nej, eller jo... Innan jag gick och lade mig, vid fyratiden dagens datum...
14. Kramat någon idag? Ja.
15. Pussat någon idag? Nej.
16. Vad har du ätit idag? En halv macka och en hel näringsdryck... (Shit, nu slog det dåliga samvetet till igen. Måste springa och hämta en till näringsdryck i väntan på en "riktig" måltid ikväll...)
17. Dagens klädsel? Jeans, vit t-shirt, en alldeles för stor vit-rosa-randig collagetröja...  
18. Dagens smink? Lyser med sin frånvaro, i alla fall i mitt ansikte...
19. Dagens sötnos? Lilla söta Sammet-gumman...
20. Dagens roligaste? När pojkvännen ringde och berättade att han var på besök hos sin morfar, men att han ville hinna hem innan melodifestivalen började ikväll. Jag fick chansen att reta honom för det, eftersom han inte räknar sig som schlagervän...


SOCIALT

21. Har du många vänner? Nej, men de jag har är desto underbarare istället!
22. Hur många har du kysst? Beror på hur man ser det...
23. Vem kramade du senast? Mamma.
24. Hur många har du haft sex med? En person.
25. Hur många har varit otrogna med dig? Ingen.
27. Har du pojk-/flickvän? Ja, världens bästa!!
28. Vem pratade du med i telefon senast? Pojkvännen.
29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? Tror det var från Annika på alla hjärtans dag...

FAVORIT

31. Film? Sagan om ringen.
32. Låt?
34. Dryck? Pommac.
35. Färg? Blått.
37. Stad? Uppsala, tror jag. Det är en sån mysig stad...
38. Land? Nya Zeeland.
39. Ämne i skolan? Jag tyckte bäst om svenska...
40. Strul? Ja, gissa det ni...


SENASTE

41. Personen du tänkte på? Maria.
42. Personen du kysste? Vem tror ni?
43. Gången du s*ydde? Vill jag inte ens tänka på, än mindre svara på!
44. Gången du grät? I onsdags.
45. Pizzan du åt? Vegetarisk panpizza.
46. Gången du var i Göteborg? Jag har faktiskt aldrig varit i Göteborg...
47. Gången du var i Stockholm? I somras...
48. Gången du var full? Jag drack sprit en gång i höstas kommer jag ihåg. Annars är jag i princip nykterist, det var flera år sedan jag drack alkohol överhuvudtaget...
49. Gången du var hög? Vet inte om jag skulle kalla det för "hög", men i höstas när jag dummade ner mig och köpte snus...
50. Personen som såg dig gråta? Älsklingen tror jag...


ANTINGEN ELLER:

51. Svart eller vitt? svart
52. Hund eller katt? Katt.
53. Ut och festa eller hemma och mysa? Hemma och mysa.
54. Tvspel eller datorspel? Datorspel.
55. Singel eller upptagen? Upptagen.
56. Hångla eller ha sex? Beror på...
57. Lunarstorm eller helgon eller Playahead? Helgon i så fall...
58. Ragga eller bli uppraggad? Ingetdera.
59. Big Brother eller Paradise Hotel? Pest eller kolera?
60. Har du svart hår eller blont? Mer blont än svart...
61. Har du blåa ögon eller bruna? Blåa.
62. Choklad eller lakrits? Choklad.
63. Göteborg eller Stockholm? Stockholm har jag varit i, GB kan jag inte säga något om...
64. Högerhänt eller vänsterhänt? Högerhänt.
65. Coca cola eller fanta? Coca cola.
66. Pizza eller kebab? Pizza
67. Randigt eller prickigt? Randigt
68. Älska eller älskas? Älska och bli älskad samtidigt.
69. Leva eller dö? Hade jag verkligen velat dö någon gång så hade jag nog inte suttit här idag. Så svaret blir nog leva, även om jag många gånger känt att jag redan kämpat mig igenom alldeles för många år av liv, utan att finna någon poäng med skiten...

ANTAL

70. Personer du älskar? Svårt att dra gränsen riktigt...
71. Personer du hatar? Jag vill egentligen inte hata någon alls, men... 3-4 stycken kanske...
72. Pojk-/flickvänner du haft? Om man räknar låg-mellanstadiet så tre. Men Älsklingen är och förblir "the one and only"...
73. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period? Gissa tre gånger...
74. Glassar du ätit på en dag? Det har jag faktiskt ingen koll på... Tre, fyra stycken kanske?
75. Festivaler du varit på/ska på detta året? Ingen så vitt jag vet...
76. Gånger du haft minnesluckor? Det minns jag inte... ;-)
77. Gånger du varit hög? På någon olaglig drog: aldrig. På nikotin är gångerna desto fler...
78. Personer du saknar just nu? Om jag tänker efter ordentligt: åtta stycken...
79. Gånger ditt hjärta brustit? Inte brustit, men visst har det väl knakat ett antal gånger...


VEM

80. Vill du kyssa nu? Älsklingen.
81. Ska du träffa imorgon? Mina föräldrar, Sammet...
82. Sjöng du senast för? Pojkvännen. Meredith Brooks "I'm a bitch, I'm a lover, I'm a child, I'm a mother..." eftersom han inte visste hur den lät när jag recenserade filmen som gick på ettan igår kväll...
83. Hade du senast en msn-konversation med? Elita.
84. Spelade du tvspel med senast? Öh... Min dåvarande bästis Elisabeth. Året var väl 1992-1993...
85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? Pojkvännen i så fall...
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? ... Nog bäst jag håller tyst här...
87. Förtjänar att dö? Alla som är dödligt sjuka och vars liv bara är en sån plåga att det enda de själva önskar är att slippa lida...
88. Är söt? Min lilla "adoptivdotter" Emelie och hennes lillasyster Ellinor för att nämna ett par stycken...
89. Skulle du vilja sov hos dig inatt? Min älskade!!! (Saknar dig så himla mycket...)


VAD

90. Gör dig glad? Vackert väder, barn, djur, när människor jag bryr mig om mår bra och är glada...
91. Gör dig ledsen? Bakslag, att se andra individer plågas och må dåligt, mörker, jobbiga tankar...
92. Vill du helst göra nu? Åka och hälsa på pojken min...
93. Önskar du att du slapp göra? Må dåligt och ha ångest...
94. Vill du ha nu? Ett eget liv, ett fint hus och ett arbete som jag både klarar av och trivs med. Och en eller flera katter, jag saknar mina gamla katter så otroligt mycket...
95. Önskar du dig i födelsedagspresent? En miljon...
96. Längtar du till? Jag vet inte... Bättre tider?
97. Tycker du om dina betyg? Jag skulle ju gärna ha haft 20.0 i slutbetyg, men jag får väl vara nöjd ändå... Jag gjorde mitt bästa och med tanke på hur jag mådde sista året på gymnasiet så är 16,8 ganska bra presterat ändå, intalar jag mig...
98. Ångrar du i ditt liv? Det är en del i mitt liv som jag ångrar att jag gjort, men framförallt ångrar jag saker som jag INTE gjort trots att jag haft chansen.
99. Är det bästa som hänt dig? När jag träffade Älsklingen.
100. Hur mycket är klockan? 18:33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0