Annika...

... Vart har du egentligen tagit vägen? Jag vet att du började plugga till sjuksköterska för ett par år sedan... Vart vet jag inte. Jag har kollat upp ditt gamla mobilnummer på eniro. Det finns inte, men visst - du kan ju säkert ha bytt nummer efter alla dessa år... Så kollade jag hel ditt namn. Någon Annika med det efternamnet fanns inte heller. Jag kollade upp Björn, din bror... Han fanns kvar där ni bodde förut... 

Förhoppningsvis har du bara gjort dig anonym, så vem som helst inte kan detektiva fram din adress och ditt telefonummer. Eller så hr du gift dig och bytt efternamn. Jag gjorde tabben att söka på bara "Annika" och eniro kunde självklart inte visa mer än 1000 Annikor och jag vet inte hur stor chansen är att du finns bland dem... Men Annika... GIFT SIG??!! Med vem då?

 Du vet, Annika..... (eller det vet du ju inte förresten) att jag ofta tänker på dig, på alla våra underbara sommarlov. Lever Tarzan? Mirre-katt gör det inte, han försvann spårlöst någongång 2002-2003 och ja saknar honom fruktansvärt fortfarande... Våra kattungar, kommer du ihåg? Mirre, Tarzan, Tiger och Linda! Våra älskade katter, kattfamiljen...

Kommer du ihåg hur vi cyklade nerför allén, hur vi skjutsade varandra på pakethållaren, hur vi klättrade i trän, och - KOMMER DU IHÅG HUR KUL DET VAR ATT"ÅKA GRAN"?! Underbara underba tid... Som inte finns mer... Gud, nu börjar jag bli riktigt sentimental....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0