Emetofobi - the Hell on Earth...

Det finns stunder då man bara inte orkar. Det finns perioder i livet som bara inte går att uthärda. Jag skulle inte klara mig utan stesolid just nu. Tragiskt, men sant. Så otroligt mycket skall presteras, det är seminarier, en stor tenta, uppsatsskrivande och redovisning. Och mitt uppe i allt detta trasas mitt inre sönder av emetofobi-attacker. Jag kan inte sova på nätterna. Mitt födointag består till 90% av näringsdrycker. Inatt var en såndär hemsk natt igen. Jag mådde så illa, jag visste liksom inte vart jag skulle ta vägen. Skakade och kallsvettades, höll krampaktigt händerna knutna så att de idag är alldeles svullna? De kommer så ofta, attackerna. Och jag vet inte vad jag ska göra, jag vågar inte berätta för någon när jag mår så dåligt. Jag vet hur jag själv skulle reagera om någon klagade så som jag gör inombords. Och jag vet egentligen inte om jag ens får eller vågar berätta om det här på bloggen? Känns så fel... Kan man överhuvudtaget berätta om man mår illa?


Tog en stesolid vid fyratiden. Skuldmedvetet, för jag vet att jag måste hushålla med dem? Men det hjälpte, illamåendet försvann och jag somnade och kunde sova till klockan ringde. När jag vaknade var jag faktiskt, hör och häpna ? hungrig! Åt en halvskaplig frukost, bestående av två mackor och ett ganska stort glas mjölk. Det är mycket för att vara jag?

Kommentarer
Postat av: caroline

Hatar också fobin otroligt mycket och klarar inte av att leva normalt under vinterhalvåret. Du går i skola vad jag kan förstå och det är superstarkt tycker jag. Önskar att det bara fanns ett enklet botemedel mot den här skiten. Kram på dig

2008-01-21 @ 00:41:04
URL: http://www.metrobloggen.se/carrosblogg
Postat av: Frida Westergård

Jag har också emetofobi. Det är det värsta som finns. Och just speciellt den här årstiden. Man mår verkligen skit och vet inte vart man ska ta vägen. Det är hemskt.

2008-01-21 @ 13:12:02
URL: http://leva.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0