Jag kom just på...

Om en vecka har jag och min älskade Mattias varit ett par i tre år och nio månader...

Den tisdagen nästa vecka BORDE vi fira vår nio månader gamla bröllopsdag!


När vi träffades "bestämde" vi att vi skulle förlova oss på ettårsdagen och gifta oss på treårsdagen. Förlovningsringen kom som vi bestämt den 13 augusti 2005, men bröllopet lyste totalt med sin frånvaro. Istället åkte vi runt i halva Sverige (nja, lätt överdrift då...) och tittade på rostfläckar på bilar. Jag minns att vi provkörde en bil i Avesta, vars kupé luktade som en blandning av gamla sura stövlar och pulvermos... Jag tycker inte om någotdera, så det blev inget bilköp där i alla fall. Och inte i Ludvika, Borlänge eller ens i Rättvik heller! Så blev dagen då vårt bröllop skulle ske. I en varm bil utan AC, timme efter timme på dammiga vägar. Det enda som gav dagen lite bröllops-feeling var de surt förvärvade slantar som gick åt till bensinen... Jag antar att ett enkelt litet bröllop på hemmaplan nog hade hamnat i ungefär samma prisklass som den soppa vi fyllde tanken med...


Nej, så det blev inget bröllop, ingen bil, ingenting förutom en väldigt solig och fin dag, sittandes i bilen bredvid mannen jag älskade. Det VAR en fin treårsdag! Och när än bröllopsdagen kommer, så hoppas jag med själ och hjärta att den kommer att bli minst lika fin!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0