Cold...

Idag var det frost ute när jag kikade ut. Jag och kyla är ingen bra kombination. Jag hade precis börjat vänja mig vid tanken på gulnande löv! Och nu talas det om snö i alla dumma medier! Jag tycker att jag fick mer än nog av snö och snöskottning vintern som gick. Vintern som aldrig tycktes vilja försvinna. Jag vill inte ha snö igen! Visst, den lyser upp mörka landskap. Okej, det är väl roligt för alla barn att få ut och åka kälke och bygga snögubbar. Men jag - som i övrigt är väldigt barnslig och älskar att springa runt och lattja med barn... jag kan bara inte få tillbaka den där känslan av spänning och möjligheter när snön faller... Snö betyder kyla. Snö betyder halka. Snö betyder snöskottning när jag inte har lust. Man skottar och försöker se till att bilen kan komma ut morgonen därpå, bara för att när det är dags att köra iväg mötas av resultatet av nattens nya snöfall. Arbetet känns bortkastat. Och snödrivorna växer så det till slut inte finns någonstans att placera den snö man vill skotta bort.

Snö betyder juklappspress. Vad i helsike jag ska hitta på att slå in i paket i år är en gåta. Snö betyder att det är långt... alltför väldigt långt till nästa sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0