Trick or treat?

Det hade jag ingen tanke på att det skulle vara. Dags för alla barn att dra på sig spökkostymer och gå och knacka dörr med orden "Bus eller godis"... Jag tycker personligen bättre om det engelska "Trick or treat" än den svenska tolkningen. "Behandla mig väl, annars ställer jag till med ett roligt rackartyg" klingar så mycket bättre än "Ge mig godis, annars ställer jag till med något retsamt bus"...

Jag funderar vad alternativet till godiset skulle vara. Har barnen några roliga bus i bakfickan? Förmodligen inte. Hade jag varit liten och på spökhumör hade jag haft några rackartyg på lager. Jag hade nog nästan hoppats på att någon inte skulle vara bussig nog att bjuda på ett Hubbabubba-paket så jag skulle få anledning att sätta några av mina satunge-trix i verket... Haft en tvål i jackfickan och hoppats få rita en pumpa på någons fönster. Kommit tillbaka iklädd en ruskig mask och ropa "BUUU!!"... Något busigt - men inte elakt! Något både jag och den ogina kunde ha glädje av.

Om jag bara var liten... då hade kanske denna regniga höstkväll kunnat vara något annat än bara en i raden av regninga höstkvällar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0