Mest för mig själv...

... så att jag ska komma ihåg. Det handlar om en jättekonstig dröm jag hade i natt... Jättekonstig - framförallt för att jag väldigt, väldigt sällan spelar dataspel... Och med det sagt förstår ni nog att det var just där drömen utspelade sig. I ett dataspel...
Grejen var att jag inte kunde komma därifrån! Jag styrde själv vad jag som karaktär i spelet gjorde, och till slut var jag så less att jag började göra allt jag kunde för att bli dödad och slippa ut ur spelet. Och jag dog. Och dog. Och dog. Gång på gång, men hela tiden var det någon (som jag visste var den som satt och spelade) som började om igen... Trots att det var jag som styrde över min karaktär var det ändå någon annan som satt och spelade... Och jag var fast i spelet!! Jag visste inte ens om jag skulle slippa ut om personen i fråga stängde ner spelet eller ens datorn - eller om jag skulle vara fast där inne för all framtid!

Det var faktiskt ganska läskigt. Mina reaktioner växlade från att först bara tycka att det var spännande. Eftersom jag trodde mig veta att det var jag och bara jag som spelade och att jag hade full kontroll. Sedan blev jag less, och eftersom jag inte kunde spara och avsluta (för när jag skulle göra det insåg jag det "uppenbara" att jag inte kunde göra något när jag var fast inne i datorn... Så jag såg till att bli nedhuggen och dö. Tyckte att det var lite trist att jag inte skulle kunna fortsätta senare, för jag hade kommit ganska långt och låg bra till so to speak. När jag sedan upptäckte att jag hamnade direkt tillbaka i början av spelet blev jag ännu mer irriterad. Jag såg till att bli dödad igen, men samma sak fortsatte att hända. Jag kom bara tillbaka till spelets början. Och jag kunde inte komma ut!! Och JÄ*LAR vad otäckt det var!

Vad kan en sådan dröm betyda tro? Är det en metafor för mitt liv? Eller min rädsla? Rädsla för vad begreppet "evigheten" innebär?
Jag vet inte. Jag vet bara att jag fått något att fundera över idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0