"Detta kommer jag att komma ihåg länge, kanske resten av mitt liv!"

Det finns ögonblick i mitt liv som jag bara vet att "Detta kommer jag att komma ihåg länge, kanske resten av mitt liv!"... Det handlar inte om några stora eller ovanliga saker, utan snarare är det en känsla av "vanlighet" som dröjer sig kvar... som en pusselbit eller ett fotografi av livet, för största delen av livet är just "vanlighet", odramatik... Ett exempel är från när jag var sex år. Det var sommar och jag var en av få barn som var kvar ända till fritids stängde. Det var ganska sent, men Jonas var också där. En kille som var ett år äldre än jag... Vi sprang runt skolan och jagade varandra. Plötsligt stannade jag upp. Till vänster om mig växte en meterhög buske med små,små vita blommor. I mitt barnperspektiv var den enorm, jag kunde inte se över den. Men jag uppskattade ändå höjden till cirka en meter, kanske lite till - när jag jämförde med höjden på dörrarnas handtag. 
  Jag hade en vit kjol på mig. Och luften var ljum. Och jag visste bara att "Detta kommer jag att komma ihåg länge, kanske resten av mitt liv!"...
 
Idag när jag och M skulle hem från att ha ätit hos hans föräldrar funderade vi hur vi skulle göra med vovven. Det var nämligen så att mina föräldrar anlitat oss som hundvakt under några dagar. Vi hade en bil som skulle köras hem, och en hund som lämpligen skulle kunna få en liten promenad hem. Jag tog bilnycklarna och körde om M och Sammet som gick i regnet... Och när jag var nästan, nästan hemma och skulle parkera bilen fick jag en sådan känsla igen. "Detta kommer jag att komma ihåg länge..." Ett litet stickprov, en liten pusselbit av mitt liv...

Kommentarer
Postat av: Emelie

åh, så sant! Man känner verkligen på sig att man kommer att minnas just det där ögonblicket...
Jag minns många fina saker, men också små saker som är helt obetydliga. T.ex. saker från när jag var liten, sådant som inte spelar någon roll egentligen.
Men det är ju just det... Alla små bitar byggs till något stort.
Det är de små sakerna som gör livet stort. ♥
Har försökt ett flertal gånger att göra en video och skicka till dig, men det slutar alltid med att jag stammar av nervositet, böjar gråta, beklagar mig över dubbelhakan eller något annat pinsamt... Men jag lovar, snart ska du få svar från mig!

2013-03-02 @ 17:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0