Paus...

Jag tror och känner att jag nog behöver det En paus. Ett andrum från universitetsvärlden som är synonymt med "sjukskriven"... Formellt kommer jag då att ha studieuppehåll två terminer, vilket betyder att jag, min basgrupp och min klass, aldrig mer kommer att dela klassrum mer efter denna termin... (Kalla mig sentimental, men jag tycker att det känns lite som att bryta upp i ett "personligt" förhållande... I alla fall när det gäller basgruppen. Jag vet inte, man arbetar ihop, strävar åt samma håll, kommer varandra så nära, men ändå verkar det vara världens naturligaste sak att hålla distans när teamet inte längre är detsamma.. Att skiljas från basgruppen, från universitetet, att inte höra till längre... 

Men just därför har jag just nu siktet pendlande mellan två andra olika utbildningar. En av dem är mitt förstahandsval till i höst, fast med en annan inriktning. Nu i dagarna har jag äntligen fått bekräftat att de kommer att köra igång den utbildningen i höst igen. Jag vet nu vad och vilken inriktning jag ska söka. Vad jag skall skriva i papprena för att vara riktigt säker på en plats. Dessvärre: tänk om intagningspoängen stiger från ganska högt till toppen?? Vad gör jag då? Börjar på mitt andrahandsval eller skippar pluggandet helt ett tag till. Jag vet ju att det är så enkelt. Och i år (nja, nästa år), är jag dessutom i en bättre sits än jag var i våras/somras. Jag har alternativ som båda känns lockande, jag är inte lika förvirrad som jag var då...


Har ni några nyårslöften, höll jag på att fråga. Fast jag vet ju att ingen vet om och läser min blogg. Inte ännu i alla fall. Varför vet jag inte, varför jag inte berättat om den för någon. Kanske för att jag inte vill påverkas av någon annans tankar och åsiktet i det jag skriver. Jag vill låta formen stelna innan jag målar den... Men nyårslöften alltså: Jag har faktiskt ett, detta trots att jag i grund och botten tycker att nyårslöften är dömda att brytas, det hör till dess natur... Jag säger inte vad, hemlighetsfull som jag är. Och trots att ni inte vet om det:

Med tillönskan om en magisk nyårsafton och ett underbart nytt 2008!
/Ninanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0