HEDESUNDA??!!!

image53


Englas kropp hittades i Hedesunda!! Eller har jag fattat saken alldeles totalt fel?! I HEDESUNDA!! När var det jag... när var det jag åkte ut och nöjesåkte ensam med bilen eftersom älsklingen var så trött? När var det jag åkte söderut, på 272:an, för att sedan svänga av till vänster mot Främlingshem? Där jag funderade på om jag skulle svänga höger eller vänster i korsningen. Vänster skulle vara närmast, men eftersom jag har universums sämsta lokalsinne så skulle höger vara enklast. Bara att följa vägen mot HEDESUNDA och sedan vänster så kommer man raka spåret till E4:an söder om Gävle...

Jag vände. Jag var trött och ville hem utan några äventyr. Jag valde det tråkigaste alternativet: att åka samma väg tillbaka. Varför åkte jag inte till Hedesunda? Varför utforskade jag inte de små skogsvägarna där? För om jag minns rätt... så var det samma dag som Engla försvunnit. Eller dagen efter... Jag minns inte...


Tänk om jag hade kunnat stoppa honom? Tänk om jag hade kunnat göra något? Eller... tänk om jag hade hittat henne, dumpad och död. Tänk om jag träffat på HONOM, öga mot öga. Vad hade jag haft att sätta emot? Nog för att jag har gått upp några kilo i vikt och blivit något starkare, men vad skulle en Nanna på typ 46 kilo ha att sätta emot en sån som honom? Han hade kunnat döda mig också med vänsterhanden om han måstat. Och han hade måstat i en sån situation...


Var det tur... eller otur att jag inte åkte ditåt? Eller spelar det på det stora hela taget ingen större roll? Jag vet inte. Jag har ingen som helst aning, faktiskt. Men att jag åkte ditåt... och då... Jag vet inte var känslan kommer ifrån, inte heller riktigt hur jag ska beskriva den... Jag känner mig... Skyldig... och utsatt på samma gång. Hur kan jag känna mig skyldig? Jag visste ju inte. Jag hade ju ingen aning den mulna trista dagen jag åkte där... Ingen aning... Jag önskar att jag hade haft det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0