Ångestkväll...

Jag är rätt säker på att pappa har druckit ikväll också... Han gjorde det igår natt. Jag och älsklingen kom hem till mig efter att ha hjälpt hans brorsa med familj hela dagen. De håller på att bygga ett nytt hus, och det huset verkar aldrig bli färdigt... I över ett år har det stått ofärdigt... Nu har familjen flyttat in, men det är fortfarande fasad som skall läggas och en himla massa "finslip"...

Igår natt hade pappa TV:n på högsta volym, det dånade i hela huset. Min mamma vill gärna lägga sig tidigt, så jag kan ju bara gissa hur mycket hon kunde sova... M frågade om han skulle gå ner och prata med pappa, men jag sa att jag i så fall hellre ville gå ner och påpeka oljudet...

Ikväll satt han som vanligt i soffan. När jag kom ner ville han prata med mig. Han hade ändrat planer angående hus och ekonomi och "investeringar" igen. Han tuggade om det ett antal gånger. Dessutom krävde han att ¨få veta om jag kommit in på högskolan. Jag sa att jag inte visste ännu eftersom antagningsbesked nr. 2 kommer om typ en vecka. Då blev han förbannad för att jag inte svarat på intagningsbesked nr. 2.... Och när jag återigen snällt påpekade att jag omöjligt skulle ha kunnat göra det, då blev han bara ännu surare för att jag kritiserade honom...

Han vill ha mig här, han vill ha mig som hundvakt. Han anser att jag mår bättre här än hos M... Gör jag det? Jag vet inte. Jag mår dåligt på bägge ställena. Men kvällar som dessa är jag ändå fullt övertygad om vilket ställe som är minst ångestladdat...

Fan för denna kväll! Och älskade M sover över hos sin bror inatt också... :-(

Kommentarer
Postat av: Carina

Du är så klok Nanna och du ska lita på magkänslan. Den ljuger aldrig! Tänker mycket på dig och finns närhelst du vill. Kram!

2008-08-02 @ 18:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0