Att vara eller inte vara, det är frågan...

Att vara för rädd för att alls kunna röra sig ute... Då, när ångesten tar stryptag och snabbt river sönder allt som är värt att leva för... När man förlorar allt, sina vänner, sin identidet... Då - när livsglädjen är ett grummligt minne blott...

Livet måste inte alltid stå still! Och den enda vägen är framåt. Jag går, stapplar, springer, faller... Jag slår mig, men är smärtan bara av ondo? Livet... som skulle vara till för mig också... kanske aldrig kommer att ljusna igen... Det som krävs för att få pengar från försäkringskassan - att vara för evigt sjuk... Att acceptera, ge upp? Jag funderar en stund... Men NEJ! Än tänker jag inte ge upp!!!

No matter where you are
I can still hear you when you drown
You've traveled very far
Just to see you I'll come around
When I'm down
All of those yesterdays
Coming around

No matter where you are
I can still hear you when you dream
You traveled very far
You traveled far, like a star
And you are
All of those yesterdays
Coming around

Is it something someone said?
Was it something someone said?

Yesterday the sky was you
And I still feel the same
Nothing left for me to do
And I still feel the same

I wish, I wish I could fly
I wish, I wish I could lie
I will, I will try
I will, I will
Goodbye
(The Smashing Pumpkins, "Drown")

Kommentarer
Postat av: Malin

det låter bra det. kämpa på! ljuset finns där någonstans. I know! :)

önskar att 2009 blir underbart för dig och att du finner vägen till lycka o harmoni.

kramar

2009-01-04 @ 13:09:25
URL: http://malinb67.blogspot.com
Postat av: Elsa

Kämpa på! ge aldrig upp. utan gå emot alla demoner.

jag öanaksr dig ett gått nytt år.

kramar

2009-01-07 @ 08:47:31
URL: http://spaderdam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0