Therapyesterday

Igår hade jag tid hos Anita igen. Det gick bra, även om det var jobbigt rent mentalt eftersom vi gick in väldigt mycket på saker som är väldigt jobbiga för mig. Saker gällande min fobi... jag brukar kunna prata ganska oberört om emetofobi så länge det är på det generella planet, men när vi kommer in på mina egna personliga tankar, känslor, reaktioner, upplevelser och erfarenheter... Ja, då vet jag inte riktigt hur jag ska hantera den ångest som bubblar upp i mig...


Jag var något sen när jag kom. Dels på grund av väglaget, men också på grund av att jag suttit och försökt sammanställa gamla dagboksinlägg där jag skrivit om min fobi och där man kan följa utvecklingen av den de senaste åren...  Jag hade arbetat med just detta i flera dagar, och det har tagit på mina krafter. Att läsa gamla tankar, minnas gamla känslor... Jag hann inte riktigt läsa igenom allt innan "deadline", något jag oroar mig över och ångrar lite nu... Jag litar på Anita, jag kan vara ärlig med henne... Men det faktum att någon överhuvudtaget har mina gamla dagböcker till sitt förfogande, dagböcker som jag inte ens själv är 100% säker på vad som står i... det är faktiskt ganska obehagligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0