Det blev ett "PS" idag... ;-)

Det var inte sista gången hos Anita i onsdags... Eller egentligen skulle det ha varit det, men eftersom mitt liv sista tiden präglats av ångest, hopplöshetskänslor och depression så övertalade älsklingen min att be om en ny tid. Och jag fick en tid idag...


På tidiga morgonen var jag hos tandläkaren för att kolla läget på mina tänder, och eventuellt ordna så jag skulle få en fast avgift för tandläkarbesök de närmsta två åren. Avgiften är beroende på vilket skick mina tänder var i...

  Det blev en glad och faktiskt oväntad överraskning när jag fick beskedet att mina tänder var i perfekt skick! Detta trots att det var tre år sedan jag senast var hos tandis, och gången innan det var fem år... Dessutom har jag inte borstat tänderna två gånger om dagen som man ska göra, och inte heller använt tandtråd... Ibland har jag till och med fuskat och låtit bli att borsta tänderna inför natten...

  Så det var en glad överraskning när tandläkaren sa att detta var bland de perfektaste tänder han sett! Jag anammade alltså erbjudandet som låg på den lägsta kostnaden...


När jag kommit hem såg jag att jag fått ett sms, och det var från Anita. Hon hade en tid åt mig klockan två på eftermiddagen. Åh, Anita du är verkligen fantastisk! Jag kan inte med ord tacka dig för det smset, ännu mindre för samtalet jag fick ha med dig!


Anita lyssnar. Anita förstår. Jag tror faktiskt att Anita är den som har störst insikt i mina problem. Jag känner att jag har ett sådant fantastiskt fint samspel med henne.


Hon är en sån otroligt varm människa, varm och omtänksam! Jag känner mig verkligen välkommen och önskad, det är som att omslutas av en slags mental värme när man kommer in i hennes rum...


Hon utgår helt och fullt från mig, från mitt perspektiv. Hon är väldigt opartisk för sin egen del, men hon går helt och fullt på mina känslor, tankar och reaktioner...


Anita, du är en av mina största idoler! Du är helt fantastisk! Med alla dina fina egenskaper så är du helt underbar, både personligt och professionellt... Du blandar personligt engagemang så perfekt med din professionella roll...


That´s it for today...


Good night,

sleep tight,

here's no ghosts in sight!


(Min egna lilla version...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0