Är inte detta lycka så vet jag inte vad som är...

Jag ligger just nu och försöker skriva med en hand. Den andra handen är upptagen. Bredvid mig, på min vänstra sida ligger en liten underbar, mjuk och kärleksfull liten varelse. Varelsen är brun-tabbyfärgad, pälsen ser nästan ut som den brukar göra på vilda rådjur... Omväxlande ljusa och mörka täckhårstrån, och alldeles vitgrå underull... Hon är vacker, så otroligt vacker. Den lilla viltfärgande katthonan som spinner och stryker sitt lilla huvud mot min hand, som lätt puffar på mig med tassen när jag glömmer bort att klia under hakan och nr mellan framtassarna... 
  Hon vill att jag ska klia på magen. Det känsligaste stället. Jag vet ingen av mina katter som låtit en främling klia på magen. Och denna lilla solstråle borde verkligen inte låta någon göra det... Jag tror nämligen att det bor små kattungar i den fina magen. Hennes spenar är stora och svullna, och magen är ganska stor. Inte sprickfärdig som på en högdräktig katt, men så pass att jag börjar fatta misstankar... *ler*

image56


Ska du bli mamma, lilla fina kattflicka? Vill du att jag ska känna hur mini-ungarna bråkar i dig? Är det därför du så gärna vänder upp magen och vill bli kliad där? Ska jag säga till dem att tagga ner, tycker du? Eller är du bara en stolt blivande mamma som vill visa upp din stora mage och ha ännu en anledning att få allt mitt fokus?

image57

Du gjorde min kväll, fina lilla okända kattkompis! Jag vet ensam, ensam med en massa tankar. Tankar på saker som skett... Sånt jag inte kommer att kunna göra någonting ån nu i efterhand... Tankar på framtiden... fruktan att inte klara av att leva det liv som var så självklart när jag var yngre... Vuxenlivet...  Situationer där jag kanske bara kommer att kunna handla på ett sätt... På fel sätt...

Du fick mig att fokusera på nuet. På dig. På att du fanns här bredvid mig, så självklar på något sätt... Du gav mig upplevelsen att få smeka en liten varm, mjuk, kurrande katt igen... Jag har verkligen saknat det... Jag har så länge velat ha katt igen... Och vet du, min lilla solstråle där... Jag skulle vilja ha dig!

Kommentarer
Postat av: Andreas Parker

Katter är underbara varelser! :)

Givetis vill jag vara din vän! Jag har aldrig tänkt annat. :)

Kram!

2008-05-07 @ 01:46:46
URL: http://souldriver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0