Reservplats... Hjälp, jag måste bestämma mig...!

Ikväll ringde de från Umeå Universitet. Det fanns en reservplats på Psykiartisk omvårdnad, och jag har till typ. imorgon förmiddag på mig att bestämma mig. Hur ska jag göra? Kursträffarna är inte i Umeå utan i Skellefteå!! Där är väl det största hindret. Jag kan inte sitta och åka härifrån till Skellefteå, dag efter dag. En dag är väl okej, men om träffarna är under flera dagar - som introt som tydligen var slut idag, det var därför hon ringde. Det varade i fyra dagar. Och jag klarar inte att sova borta en natt, och absolut inte vintertid! Aldrig i livet att jag checkar in på hotell eller ligger i någ studentkorridor, aldrig i livet!! Skall jag sova, så blir det i så fall i bilen. Och hur kallt blir inte det i november? Första veckan i november visserligen, men ändå...

Fick ett telefonnummer jag skulle ringa i mirgon på förmiddagen. Då jag jag fråga om sånt. Om det är flera dagar kanske jag kan få enskilt i Umeå? Eller ännu hellre Ö-vik... Det skulle jag kunna skaffa fram intyg på att jag behövde!

Haha, tragikomiskt att jag som alltid velat hjälpa andra som har det svårt och som verkligen skulle vilja jobba med det som jag verkligen velat göra i livet söker in när jag är så nere i skiten som jag är. En psykpatient som kommit lite fel måste väl folk tro... Och så som jag klätt mig sedan sjukskrivningen, så "slappt" har jag aldrig klätt mig förut. Jag ser ut som en Gollum... Kutryggig som jag blivit, och ungefär samma vikt skulle jag tro, fast han säkert har fler muskler och har levt ett nyttigare liv - rört på sig en del och ätit fisk... Jag har varit tämligen sitllasittande och apatisk, och jag slår vad om att fisk är nyttigare än näringsdrycker...






-Hej, det är jag som är Nanna! Läget bra med alla? Vad tyckte ni om kursen då, hängde ni med i allt var som stod i Cullbergs bok?  ... Va? Varför... vart ska ni ta vägen? Varför springer ni? Hallååååååååååååååå???????????????

Kommentarer
Postat av: Anonym

det måste vara jätte jobbigt att få så kort tid på sig att betämma sig.. men om du tror att det är möjligt att kunna läsa lite i umeå så kanske det är perfekt? du kan ju testa och börja, om det sedan visar sig att du måste åka till skelleftieå så du ju alltid hoppa av. eller så kanske du kan börja där och sedan hoppa till umeå?



har ingen aning om hur lång tid det tar att pendla däremellan, men det är ju en möjlighet. jag har flera i min klass som reser två timmar one way, varje dag.. fast de ska iof flytta inom någon månad..



kram

2008-09-05 @ 06:58:13
Postat av: elsa

men å... glömde skriva namn. och så., så nu kommer det.

2008-09-05 @ 06:58:38
URL: http://spaderdam.blogg.se/
Postat av: Carina Taxén

Men gumman, vad du förminskar dig själv. Du är en av de finaste jag mött. Det menar jag. Och så söt som du är! Är övertygad om att du är som klippt och skuren att hjälpa andra. Kram!

2008-09-05 @ 16:58:04
Postat av: Jennie

Jag är sällan här och läser - förlåt! Men jag har dig inte på min länksida på hemsidan, dålig ursäkt men det är sant. Varför kan vi ta via mail.



Måste bara säga att Skellefteå ska man hålla sig borta ifrån! :)

2008-09-19 @ 18:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0