... R.I.P.

Jag sitter vid datorn. Kollar lite på Aftonbladets hemsida när älsklingen kommer in och säger: "Michael Jacksons hjärta har stannat! De sa det på TV alldeles nyss." Min första reaktion var ilska. Hur fan kunde media skrämma upp hela världen genom att påstå något sådant?! Fy fan vad man kunde överdriva bara för att få lite publicitet! Nej, M.J. hade väl varit "heartbroken" över att hans comeback inte fått det utrymme som den borde ha fått... eller något sånt. Men allvarligt kunde det ju inte vara, eller hur? Nejnej! Medierna ljuger - det var jag övertygad om!!

Ett par timmar senare ligger jag i sängen. Jag har nog slumrat till när M kommer och lägger sig. Hans ord... "Michael Jackson är död!" är som ett knytnävsslag i magen. Jag vet inte vad jag ska tro.
"Nej, du skojar!" säger jag. Arg, för jag tycker inte att skämtet var särskillt roligt.

Vi säger inte så mycket mer. Jag ligger med ryggen vänd mot honom och känner en stor och rivande klump i magen. Det är svårt att somna, och när jag väl gör det har jag slagit bort informationen. Nej, Michael Jackson är inte död! Vår tids Elvis är INTE DÖD!!

Idag lyssnar jag på hans skivor. "Jag fattar inte att jag blir så berörd!" säger jag till min älskade. Men jag är det. Det är svårt att tänka på något annat idag. Surrealistiskt... och fruktansvärt! För 50-åriga män dör inte bara sådär! Michael Jacksom har dessutom alltid varit en så självklar del av denna värld. Utan honom har världen vänts upp och ner.

Det känns så svårt att säga detta, men:

Rest In Peace, you king of pop!

Kommentarer
Postat av: Anonym

RIP!

2009-07-03 @ 03:01:15
Postat av: Elsa

Tack så mycket för dina ord.

Det känns tungt, men jag försöker att inte tänka på det så mycket. Det är visserligen inte så lätt, och jag måste ju sörja för att inte gå under totalt.. Värst är nästan skulden. Det känns som om jag har svikit Scott. Han litade på mig till fullo, och jag tog med honom till en veterinär som avslutade hans liv.. Visserligen fanns det inget alternativ, men jag känner mig ändå så skyldig.

Jag hoppas att tiden gör det lite lättare, att jag kommer minnas tiden tillsammans med glädje och se dem som fina minnen, just nu är alla minnen bara fyllda med sorg och saknad..

Kramar

2009-08-23 @ 10:26:15
URL: http://elsaingrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0