Stjärnfall

Natten blev sen. Och kall.

Jag och M begav oss ut i vinterkylan för att titta på stjärnfall. Jag har sett stjärnor falla många gånger, men aldrig så många, så tätt! Detta meteorregn... wow, det var värt att bylsa på sig så mycket kläder att jag såg ut som en michelingubbe. Det var värt att förlora känseln i fötterna. Det var värt att trots de tjocka vinterkläderna snart bli genomfrusen. Det var värt det!

Förutom fallande stjärnor såg vi också något annat smycka himlen, något jag bara sett en gång tidigare i livet. En grönskimrande slöja dansade över oss. Norrsken! Vilket skådespel!

Himlen hade verkligen en magisk show för oss inatt!

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter alldeles underbart det där =)

2010-12-15 @ 19:25:36
URL: http://bumsanrina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0