HUR ska jag göra???

Jag har fått höra att jag verkligen behövs den sista april... De behöver en sånginsats från en duktig sopran... Och vad kan man bli - annat än smickrad? "Duktig sopran" - JAG?!

För ett par år sedan var jag med och sjöng in våren på Valborgsmässoafton... Jag bestämde mig typ fem minuter innan det var dags, jag kollade igenom noterna (och tilläggas bör att jag är KASS på att läsa noter) - och gjorde en insats... Jag var den enda sopranen som sjöng andrastämman när det var dags för det - och körledaren var väldigt nöjd med mig! Det fick jag höra - både från henne själv och från andra...

Jag har länge haft påtryckningar på mig att börja i kören igen.
"Du är den bästa sopranen!" "Du är så säker när du sjunger att alla andra presterar bättre!"...

Jag har till på tisdag på mig... Ska jag... eller ska jag inte? De behöver mig. Och det känns underbart att vara behövd! Men... Om jag ställer upp kommer de att vilja ha mer... Och mer... Och ännu mer!

HUR ska jag göra?




Kommentarer
Postat av: Emma

Tycker absolut att du ska ställa upp, du verkar ju ha talang. =) Och alltid rolig att få känna sig behövd ibland. =)

2011-04-10 @ 11:12:04
Postat av: Elsa

Ta emot berömet du får. Det verkar som om du sjunger väldigt bra!

Om du känner att du vill och mår bra av att vara med så tycker jag att du ska göra det. Sen så låter det rätt så trevligt och mysigt med. Och de vill ju verkligen ha med dig!

Kramar

2011-04-11 @ 09:08:51
URL: http://elsaingrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0