Gjort bort mig - "bigtime"!

- Nanna? Du har inte lust att åka och tanka bilen åt mig? hör jag pappas röst. Som den oerhört snälla och tjänstvilliga dotter svarar att "Javisst, det kan jag väl..." Jag får låna pappas OKQ8-kort, sätter mig i Suzukin, justerar säte och backspegel och åker iväg... Medan jag kör lyssnar jag på musik och sjunger med för full hals...

När jag kommer till macken kör jag - utan att riktigt tänka på det - in vid en lämplig pump. Jag drar i "spaken" som öppnar tanklocket och kliver ur. Sedan kliver jag ur och går fram till kortautomaten. Jag ska precis slå in koden när jag upptäcker att allt inte riktigt står rätt till... VAR I HELVET ÄR TANKLOCKET??!! Jag tar kortet, stoppar det i jackfickan igen och granskar - förmodligen mycket FÅRAKTIGT stället där tanklocket ska sitta... Det är ju för fasen inte där!!!

Jag ser - eller i alla fall TYCKER mig se - hur folk stirrar på mig... Sedan kommer jag ihåg: Tanklocket på denna bil sitter ju på "fel" sida!! Jag är van att det alltid ska sitta på höger sida... Men på Suzukin sitter det på vänster... *SHIT!!!*

Jag skulle kunna göra en U-sväng till andra sidan av pumpen - om det inte var för att ett pensionärspar står där och stirrar på mig från sin bil...! Jaha, KUL att jag kunde roa er då, liksom!!!

För att inte bli förnedrad ytterligare - hoppar jag in i bilen, slår på motorn och backar snabbt (och ja - högljutt) till bilen så den står med rätt sida vid pumparna... Jag famlar med kortet och lappen med koden... och tankar... Pumpen känns fördjävla seg, och jag skäms som en hund!!! Jag riktigt ser hur folk stirrar... Säker har alla inne i butiken samlats vid fönstrena också, och där står de väl och pekar och skrattar åt mig!!

När den förbannade pumpen äntligen meddelar med sitt välbekanta "klick" att bilen är fulltankad - hänger jag snabbt tillbaka den, skruvar på tanklocket och kastar mig in i bilen med en fart som skulle ha hedrat en brandman! Sedan gör jag en rivstart därifrån!

Herre min Jesus! Ni som tappat badbrallorna i bassängen på badhuset... Ni har INGEN ANING OM hur förnedrande det är att stå vid OKQ8 och inte ha koll på vilken sida tanklocket på den bil ni ska tanka sitter! Det kan jag slå mig i backen på!!! 

Nej, jag är inte helt och hållet seriös nu. Det hoppas jag att ni förstår! :) Men... Det VAR pinsamt!!! 

Pucko jag... :S

Kommentarer
Postat av: Linda

Asch då! Hihi, min kära mamma lyckades med en liknande bedrift. På vår peugot så finns det lock på bägge sidor, ett som är på riktigt och ett som är fejk. Mamma, som vid detta tillfälle hade tankat bilen x antal gånger utan problem, fick denna gång hjärnsläpp. Hon var övertygad om att det fejkade tanklocket var det rätta, ringde till min pappa och svor över att tanklocket hade slutat fungera. Hon åkte hem, och kom inte på vad hon gjort fel innan min pappa kom på det åt henne. Så kan det också gå ;)

2011-04-20 @ 09:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0