Dålig blodcirkulation...

Jag sitter med dubbla tröjor och långkallingar under ett par ljusa byxor i jeansliknande tyg. På fötterna har jag raggsockor ovanpå de vita tubsockorna. Jag sitter inomhus, mitt element sprider värme i mitt lilla rum... Och nej, jag kan faktiskt inte säga att jag fryser. Helt. Men händerna är iskalla. Likaså de raggsocksbeklädda fossingarna.

Snart, alldeles snart är det dags att bylta på sig ännu mer och gå ut med vovven för en sista kvällsprommis. Längtar inte efter kylan. Men kanske, kanske kan jag ruska igång blodcirkulationen lite. Värma upp frusna fingrar och tår genom lite rörelse...

Annars skulle det vara trevligt med en varm kopp te just nu... Inte för att jag egentligen är så sugen på te, utan för att det är så trevligt att värma frusna händer på en varm temugg...

Menmen... Jag gissar att jag bara babblar för att skjuta upp den (både för mig och Sammet) välbehövliga kvällspromenaden i det kyyyliga vinterlandskapet...

Kommentarer
Postat av: Elsa

jag brukar oftast ha en mysig filt omkring mig för att slippa frysa. Fast det är mest hemma hos mamma och pappa, hos mig är det alltid härligt varmt. Så varmt att jag kan sitta i linne utan att frysa!

Men det är hemskt att frysa, drar mig för att cykla till plugget idag..

Kram

2011-01-27 @ 08:13:35
URL: http://elsaingrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0