Dreaming of sweet dreams...

Japp, så kan man sammanfatta mitt nuvarande tillstånd.

Jag brukar ha svårt att somna på kvällarna. Det har jag alltid haft, ända sedan jag var liten... Jag ligger och vrider mig... timme efter timme innan jag äntligen slocknar. Om inget väcker mig kan jag sedan lätt vrida på dygnet och sova till mitt på dagen... bara för att nästa natt ligga och vrida mig och förbanna att klockan är halv fem och jag inte kan sova!

I morse hände dock något relativt ovanligt. Klockan halv fem vaknade jag. Jag hade bara sovit ett par timmar och tyckte inte att det var dags att gå upp än. Så jag försökte somna om. Det är något jag brukar kunna göra om jag bara vaknar till och inte går upp ur sängen. Jag brukar ha svårt att somna på kvällen, men vaknar jag tidigt brukar jag inte ha några problem att återgå till "sleeping mode". Men inte idag. Inte denna morgon. Jag låg i ett varmt rum, i en varm pyjamas med en varm värmedyna under mig... och frös. Det var så kallt!!! Hur kan man frysa när man ligger i värsta kuvösen? Ja, jag vet att de flesta fryser på morgonen, men detta?!

Okej, mitt värmesystem hade uppenbarligen ballat ur helt, så det var bara att gå upp och hämta ett par extra fleecefiltar. Och dra upp värmedynan till max! Det innebär:
1. Jag vaknar till ännu mer av att gå upp i "kylan" och plocka fram filtarna
2. Jag känner mig snart som att jag ligger på en grill eftersom värmedynan verkligen är VARM! Den bränner mig i ryggen, och jag börjar försöka lukta mig till om jag känner någon doft liknande flintastek, eftersom den "doften" i så fall skulle vara resultatet av en Nanna på grillning. Bokstavligt talat.

Jag får faktiskt upp värmen efter ett tag. Så jag kan dra ner värmedynan på normal nivå igen. Min brända rygg ömmar. Och jag är nu klarvaken!

Klockan halv åtta ligger jag och rullar tummarna. Då ringer telefonen. Och tag tänker att "Fine, nu när jag ändå ligger och inte kan sova så slipper jag i alla fall bli väckt av att telefonen ringer!" följt på "Fast vad är det för pucko som ringer såhär tidigt? Tänk om jag inte varit vaken just denna morgon? Då hade jag blivit grymt irriterad på en ringande telefon!"...

Jag ligger och stör mig på att jag inte kan sova. Jag stör mig på alla gånger som min trevliga gramme väckt mig när hon klockan sju på morgonen börjat sin dag med att piska mattor några meter från mitt fönster! Jag stör mig på alla gånger "Plog-Nisse" har kört med sin traktor för att frakta undan all snö innan skolbussarna kommer (då vi bor granne med en skola). Jag stör mig på... tja, allt! Och ingenting! Jag stör mig på mig själv som irriterar mig på petitesser! Jag stör mig på snön som sakta faller utanför mitt fönster. Jag är så less på denna snö! Och jag är så formidabelt less på min egen pessimism att jag bara vill skrika! Moment 22 eller vad?

Jag vill sova! Jag vill sova bort denna vinter! Jag vill drömma om värme och solsken! Jag vill drömma om ljumma vågor på en strand. Jag vill drömma om ljusare och varmare tider...

I'm dreaming of those sweet dreams...

Kommentarer
Postat av: Elsa

Avskyr att ligga vaken och att inte kunna somna,

det bästa för mig brukar vara att ligga och läsa, helst en väldigt bra bok så att jag inte ska vilja bli trött. Sedan när upptäcker att jag bara kan läsa om jag blundar med ett öga, så vet jag att det är dax att lägga bort boken. Brukar funka för det mesta.

Kram

2011-01-14 @ 18:34:52
URL: http://elsaingrid.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

äter du rätt ? motionerar ? mår du bra asså inga bekymmer i ditt liv så du omedvetet inte kan sova bra ?

2011-01-14 @ 23:24:32
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Jobbigt att ha svårt att somna :S

2011-01-15 @ 10:28:34
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Elsa

Det gick bra för mig. Var en ganska så snäll vurpa, var nog mer jag och hela cykeln som välte.

hur är det med dig nu?

kram

2011-01-18 @ 08:17:29
URL: http://elsaingrid.blogg.se/
Postat av: ELIN

Det är fruktansvört jobbigt att inte kunna somna på kvällarna!

2011-01-18 @ 12:32:07
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: josephine

Ska du utomlands något i sommar ? :)

2011-01-18 @ 14:42:33
URL: http://joseephiines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0