Jag har drabbats av latmasken...

När pappa ber mig skotta av gården... säger jag (med inte allt för sprudlande lyckligt tonfall) "Okej, visst!"
När han sedan påpekar att jag också måste skotta av taket... försöker jag hålla mitt tillkämpade leende på plats i ansiktet. Men inombords känner jag bara att "Neeej! Inte DET OCKSÅ!"
När han fortsätter med att säga att "Vi måste hjälpas åt" känner jag mig lite lättad. Pappa ska alltså hjälpa mig med taket! Skönt! Men... ack vad jag bedrar mig.
Hans liv består just nu i att renovera ett gammalt hus från... tja, hur gammalt kan det vara? Tidigt 1800-tal? Och då behöver han en liten gång från huset till den brasa där han tänker elda upp "en massa gammalt skit". Det är bara ett snödjup på ca. 80 cm som måste bort. Och jag behöver bara skotta en liten gång på 25 meter. Men... Det har töat. Snön är inte så lätt som den var från början. Den har en hård isskorpa över sig. Och jag orkar inte!!!

Jag har ingen rätt att klaga, nej jag vet. Det behöver jag inte påminnas om.
Jag kan inte gå omkring och göra ingenting, det fattar jag. Jag är fullt kapabel att göra lite hederligt kroppsarbete. Att "jag inte orkar" är en sanning med modifikation, för jag tror nog att jag kommer att överleva. Jodå, visst "orkar" jag. Fysiskt.

Snart ska jag:
1. Promenera bort till brevlådan med ett kort som ska postas. Fast jag inte orkar.
2. Skotta av gården. Fast jag inte orkar det heller.
3. Äta något. Inte för att jag orkar, utan för jag jag måste. Borde. Men lagad mat? Nej, sånt har jag inte orkat fixa på hur länge som helst. Jag tar en limpmacka och brer lite bergott på den. Som vanligt. Det är en ansträngning som egentligen också är för stor för mig. Men "a man's gotta do what a man's gotta do". Even though I'm a woman...

Doggone it!

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-14 @ 18:02:28
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0