Fiskelycka...?

Jag blev lite förvånad idag när jag tittade ut genom köksfönstret... Om man tittar rakt ut ser man i allmänhet en liten allmänning som ibland beträds av lekande barn eller hundägare som är ute och rastar sina fyrbenta älsklingar... Men idag fastnade alltså min blick på något annat. En man som stod med ett kastspö och verkade... ja... försöka fånga en saftig middag... utan vidare resultat bör kanske tilläggas...

Nåja, jag kanske borde ha bjudit över honom till vår trädgård... För vi hade faktiskt en smärre sjö här på baksidan för några dagar sedan... Men... ja, ni vet... Jag vet inte hur mycket skattehöjning det skulle innebära om jag gick ut offentligt med att ha sjötomt... Och Fiskaren tröttnade efter ett tag på att stå där på gräsmattan och kasta... Så jag hann liksom inte med det...

Jag vet inte varför eller vad han hoppades åstadkomma genom att stå och flugfiska på den där gräsmattan idag... Men han fick mig att le där jag stod vid diskbänken... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0