Det jag säger nu... har jag aldrig sagt!

Ishockey = trist! Matchen mellan Sverige och Ryssland... hade jag inte en tanke att kolla på. Ändå hamnade jag bredvid M i soffan framför TV:n och såg de sista... ska jag dra till med 20 minuterna(?) minus de fem sista... Om man ska beskriva mina kunskaper om hockey så kan man lätt säga att de är lika stora som intresset för att titta på ett gäng gorillor och en puck. Obefintligt alltså. Det känns bara snäppet roligare än bandy då det händer lite mer på isen... Men jag vill bara gardera mig och säga att jag de fakto inte har några som helst kunskaper här - jag vet faktiskt inte ens hur många spelare det är på planen. Eller om det kallas "planen" när det rör sig om en isrink...

Men: Jag tyckte definitivt att det såg ut som Vadhannuheter från det forna Sovjet filmade för att få en straff... Om två jämnstora män råkar dunsa in i varandra i samma hastighet och den ena verkar helt oberörd samtidigt som den andre faller pladask... Då känns det faktiskt som att den som faller endera har jäkligt dålig balans, har otur och vurpar på samma sätt som jag vurpade på ett snorpaper för någon månad sedan... eller att han filmar. Det såg hur som helst inte ut att ha gjort speciellt ont...

Ont däremot såg det ut att göra på Franzén när han fick en klubba i nyllet... Fy satan! Och jädrans vilket liv det blev efter det! Vissa anser att det var en hämnd från ryssarnas sida eftersom Franzén muckat tidigare... Andra säger att Franzén får skylla sig själv son böjde sig framåt och mer eller mindre krossade sin egen näsa... Jag tycker/tror att bägge har fel. Det såg faktiskt inte alls ut som att Kalinin (heter han så?) medvetet tryckte upp klubban i fejset på Franzén. Och det är jäkligt trist att idrottare ibland blir skadade, men... det är sådant som händer! Och hockey är en tuff sport, det är inga silkesvantar som gäller där inte! Men att han skulle få skylla sig själv? Nej, det tycker jag inte heller! Skulle han MEDVETET smasha ner snoken på en motståndares klubba? Eh... nej, jag vet inte hur smart killen är i vanliga fall men att bryta sin egen näsa...? I så fall är man ett fall för psykvården och i allra högsta grad ett offer i alla fall!

Sverige förlorade. På hemmaplan. Ryssarna filmade. Dålig stil. Både Sverige och Ryssland gjorde fula tacklingar. Dålig stil det med. En liten skara tycker att det var en mesig match. Jag håller inte med, men så är jag inget fan av hockey heller. En svensk spelare fick en rysk klubba i ansiktet. Han har min sympati för det. Jag lider med någon som slår sönder snoken. Men det innebär inte att jag vill sopa hans dåliga beteende under mattan - absolut inte!
  Jag tycker fortfarande att hockey är TRIST! Och jag har ingen vettig ursäkt till att jag sitter här mitt i natten och läser om det, skriver om det eller tänker på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0