Vad är det som händer egentligen?!

Den 29 juli tappade hon sin första tand.
I förrgår var det dags för den andra...
Igår upptäckte jag att hon hade tappat två tänder i underkäken. Det var efter att Mattias varit ute och lekt lite dragkamp med henne på eftermiddagen. Sedan på sen-kvällen... råkade jag se hennes mun igen! Och det var något som inte stämde... Hon... hon... Hon såg helt plötsligt ut SÅHÄR!!!
 
 
Min första tanke var "Vad i...! VAD är det som händer?! Ska det gå SÅHÄR snabbt?!!". Den andra kom några sekunder senare: "Hur ska hon nu kunna länsa alla bärbuskar? Utan de små framtänderna att plocka sina älskade hallon och vinbär med? Hon kommer ju att bli förkrossad om hon inte kan frossa i bär på tomten!"
 
Lyckligtvis växer de permanenta tänderna så jag tror jag ska lägga örat mot hennes nos för att höra hur det knakar... I överkäken syns två små nya gaddar som redan börjat växa fram. Likaså till höger i underkäken är en ny tand på väg...
 
Första tanden...
 
De är små, de där vassa valp-gaddarna... Och svårfotade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0