Uppdatering och nyårsafton

Det gick bättre än vad jag hade trott, med tanke på att hon reagerade SÅ starkt när smällaren brann av alldeles nära henne på tomten. Vi höll oss inne stora delar av dagen, men gick ändå ett par promenader där det vid ett tillfälle smällde som sjutton överallt omkring oss. Men det var nästan som att det gjorde henne... vad heter det, "desensitized" är det engelska ordet, (känner mig dum som inte kommer på vad det heter på svenska när jag bor i Sverige och pratar svenska varje dag) - av att gå i rask takt framåt samtidigt som det pangade som i värsta överdrivna krigsskildringen i en film.

Hon blev lite orolig när grannen vid tolvslaget brände av något slags flammande, rykande och öronbedövande skit tio meter ifrån det vardagsrum vi satt i, men det berodde också på att alla människor (förutom jag som bestämt mig för att inte tillåta mig att reagera med oro om så en raket for in genom fönstret och landade i mitt ansikte) blev förskräckta. Grannen har ALDRIG gjort så tidigare, och jag betvivlar att det ens är tillåtet att göra så i ett radhusområde. Plus att det verkligen såg ut som att hela deras hus stod i lågor, det var inga vackra eller färggranna raketer som lyser upp himlen, utan bara... Tja, något jag för allt i världen inte fattar att man kan vilja slösa pengar på, ens om man är helt ovetande om riskerna och tycker att smällande är vackrare än musik att lyssna på!

Idag har det fyrats av raketer lite sporadiskt, men det har gått ganska bra. Hon reagerar, men får inte panik, och gräsmattan och villagatan är inte fullt lika läskiga som igår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0